TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Tuesday, February 3, 2015

Grupputveckling

Hello you!


Idag har vi haft grupputveckling på jobbet. Från klockan 09.00 - 17.00 och jag kan säga att tiden bara schwiiiishade förbi. Det är roligt med sådana dagar för man blir verkligen inspirerad och lär sig saker man kan ta med på andra ställen, tex feedback är ju en sådan sak. Ibland glömmer man bort feedback men nu fick man de upplyft igen samt att det blir uppföljning. Vi diskuterade såklart massor av grejer men just feedback är något jag personligen vill bli bättre på. Både bra och konstruktiv feedback.

Behöver  även lära mig också hur man lägger fram saker på ett bra sätt. Jag tycker man ska lyfta fram det goda. Om någon har gjort något som man vill ha på ett annat sätt ska man inte hoppa på denna utan säga att om du gör såhär nästa gång så kommer jag kunna använda texten på ett bättre sätt osv. Ibland kanske man måste gå in hårdare om man sagt något flera gånger men jag börjar på den här nivån. Nu kanske mitt exempel låter väldigt litet och inte något svårt men ibland kanske man bara sväljer saker och så istället för att säga hur man vill ha det. Så egentligen kanske jag kan kalla det uttryck istället för feedback... jag gör nog det. Jag behöver utveckla mig i hur man uttrycker sig...

Jag skulle faktist vilja gå en retorikkurs eller någon sorts uttryckande kurs. Jag känner ofta att jag inte riktigt kan beskriva grejer eller diskutera på det sätt jag vill på grund av att jag inte har det verktyg jag vill för att uttrycka mig. Kanske kan jag bli bättre här?

Gått någon sån kurs eller tips på hur man gör ?

No comments:

Post a Comment