TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Monday, March 2, 2015

Skid-VM i Falun 2015

VM i Falun gjorde min helg. 

I tisdags sökte jag ledigt för fredag och när jag kom hem så var platsbiljetterna bokade och tåget likaså. Åkte upp till Stockholm på torsdagskvällen och sov över hos syrran, hon skulle ju också med. Skönt att komma kvällen innan så jag slippte ta tåget 06:10 härifrån mot Falun.

Jag, mamma , syrran och T körde till Falun och kom lite sent men vi hann se herrarnas stafett. Heja!
Det bara forsa ut folk därifrån sen när det var slut. Det bara svämmade över med folk. Området rymde väl en sån 45 000 personer...mer än t.ex Bodens kommun. 

I Falun var boendena fullbokade så vi fick bo ute i Brödleva på ett jättemysigt...hostelaktigt hotell. Det var på en gård där två personer gjort om ena huset till uthyrning. Det var mycket mysigt och perfekt för oss som hade en liten knodd med oss. 

På lördagen såg vi tjejernas 3-mil och vi hade läktarplats och vi hade så sjukt bra platser så vi var shockade. Vi såg de superbra när det kom in på stadion var 5:e km. Johaug vann och hon var ju helt galet bra. Hon drog iväg efter 6 km och norrbaggarna som stod runt om var glada kan jag säga. Björgen kom tvåa, sen kom vår stjärna Kalla på tredjeplats! Vilken prestation de gjorde!

Efter vi hade vilat och gjort oss i ordning besökte vi Bispberga Herrgård där vi åt  middag. Det var mysigt! 

Har lite bilder men vet inte riktigt var jag lagt min sladd så jag får återkomma med bilderna. 

 

No comments:

Post a Comment