TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Thursday, July 21, 2011

Sunderbyn Skytteklubb

Då var jag medlem i Sunderbyns Skytteklubb. Idag for jag dit
med pappa, kändes bra att ha honom med första gången jag ska
skjuta.

Vi gick på 50 metersbanan och sköt först. Det gick bra till en
början sen tog jag paus och när jag sköt igen lite sämre.
Men jag vet nog vad jag gjorde för fel för dom sista skotten
på sista serien jag körde gick bra. Var sjukt nervös när jag
sköt av det första skottet, men som tur var fick jag skuta på
stående älg. Ingen fara skedde, det panga typ inget och rekylen
som jag varit rädd för fanns inte.

Sen när jag skutit fyra serier på den banan begav vi oss på på
stora älgbanan, där det är betydligt mer rekyl. Han som jobbade där
tyckte nog jag var lite för ny för att testa men jag behövde det. Jag
ville ju testa när pappa var med. haha! " inte utan min pappa".

Så sköt jag, Paaang! och mitt hjärta gick upp i 20000. Jag fick
stanna upp innan jag kunde fortsätta, och detta geväret vägde
betydligt mer än det lilla på 50 metersbanan.
Sen sköt jag några serier till innan vi åkte hem. Sjuuukt kul att
testa! Och rekylen var inte så farlig, för igentligen var jag mest
rädd att det skulle göra ont. Rekylen fanns ju men ont gjorde
det inte.

Att skjuta på den där 50 meters banan på rörande älg var
också superkul, fick typ supermycket mersmak! Kan knappt
vänta till Söndag.!!

Kan nämna att killen som instruerade mig på 50 metersbanan
var superbra! Lugn, sansad och väldigt pedagogisk. Like!
Ingen stress eller preess! Bara ta det lungt och hinner man inte
skjuta så bara vänta, älgen kommer tillbaka....på skjutbanan iaf!

No comments:

Post a Comment