TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Sunday, July 24, 2011

Fiskeresa

Vi var ju och fiskade fre-lördag och det var superroligt. När vi
kom fram tog vi bara ut fiskesakerna från bilen och tog lös
båten vi skulle ha och tog fram åror och öste vatten osv. Pappa
insåg att han hade glömt väskan med våra mackor,kaffepanna,
gobitar, talrikar och bestick osv. Som tur var hade han iaf med
maten och lite läsk och frukostdricka. Jag skrattade så mycket
så jag trodde jag skulle kikna.

Vi åkte ut och fiskade till tiotiden på kvällen. Vi var runt på
olika ställen och det var skoj. Dag 2 gick vi ner strandsidan
och vår lunch bestod av köttbullar från förpackningen med
varsin 33cl läsk till.

Sen stog pappa och knöt en ny lina till flugspöt och då
ser jag en hund komma springande, men så ser jag att det
inte är en hund, så börjar ropa lo, räv till pappa som tittar
upp men har lite buskar och träd ivägen. Han springer vidare
och ser färgen som jag också såg, orangeaktig.
Pappa brukar alltid kika upp när han hör en fågel varna för något
men denna gång gjorde han inte det. Och de som kom
springade 6-10 meter från honom var ett Lo. SÅÅ kul!
Spännande att man kan bocka av vilt lo på listan.

När vi fått några fiskar och jag somnat/solat på en sten så
åkte vi hem igen.


Sååååå nöööjd tjej!

harreliharrharr

No comments:

Post a Comment