TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Wednesday, June 22, 2011

3 jobbbbiga mil.

Humorn har varit på topp idag! Eller rättare sagt ikväll! Har
spånat på telefonnamn till Kickis mobiltelefon och suttit
i köket och haft lite av bajs och kissåldern. Alla skrattade!

Pappa kom in i köket och bara: lyssna nu här på vad etnologen
"olle blabla" sa i början av 1900 talet..

Men igår bestämde jag och Julia oss för att jogga minst 25 km
men när vi nådde 25 ville vi ju såklart ha 30 km då vi pratat
mkt om det här med att " gå in i väggen" " tre timmarsväggen"
osv. Det var sannerligen en mäktig känsla och sen hur kroppen
reagerade på detta krafttag.

Dom första km gick bra, jag fick en dipp vid 6 km haha sen kom
ju endorfinerna. Vi hade båda dipp vid 18 km men det löste sig bra
vi fick sänka tempot några gånger då vi råkade öka. Vi ville hålla
ett sjukt lågt tempo så vi skulle orka då vi var ute efter sträckan
och inte tiden. Iaf så efter 25 km började det gå tuungt så vi gick
ca 100 meter på varje 1000 meter, 1 för att vi var lite sega och för
skaderisken då ingen av oss hade varit uppe i den distansen före.

Efteråt var jag ömklig när vi kom hem och pappa var snäll och
hämtade gainomaxen till mig och Julia. Kicki poppade popcorn
och visade att det även fanns pucko och yogurt. Matade in allt
jag kom över och magen var helkonstig, svälld ont som att man
ska få ett blåmärke där. Var lite seg i benen och dödligt trött.

Det var bra att vi hade någolunda bra koll var vi skulle springa
då dom sista 4 km vi fick hitta på inte alls var så roligt då man
helst vill hem, kan tillägga att vi sprang i HÄLLregn/spöregn/dugg
/nån sorts liknande hagel allt detta fra och tillbaka oavbrutet
i slutet orka jag inte ens lyfta foten för vattenpölarna.

Värtskebätet och energidryck + tabletter var kanon men nästa
gång ska jag ta med mer energi, hade behövt minst 2 tabletter till.

Imorse var jag en "pigg" 90 åring som nu bligt 80 åring enligt
pappa, mina balettkonster jag testade nyss var väl inget att
hurra över.

Har jag glömt någots så ställ gärna fråga.

Här kommer lite bilder före på oss och en efter på mig.



No comments:

Post a Comment