TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Tuesday, November 30, 2010

Lite sömn?

Igår pratade vi sömn. Lisa tyckte hon behövde 10 timmar per natt.
Tänk vad olika vi är på sömnfronten! Själv vill jag sova längre
men jag mår som bäst om jag får sån 6 - 7 timmar.

En vuxen människa ska sova sån 6-8 timmar per natt.
Det stog även att om man missar 1-2 timmar sömn behöver
man inte känna av det. Vissa klarar sig utan sömn en hel
natt nästan men då är koncentrationen nedsatt dagen efter.

Själv kan jag sova 17 timmar om jag vill, eller har tråkigt.
Men man mår ju bäst då man kommer sig upp.
Blir så seg när jag sover för mkt, och som aldrig pigg.
Musik hjälper mig på morgonen och starka lampor.
Nu när jag bytt lysrör i mitt rum känner jag inte alls av
att jag vill gå och lägga mig igen. Sen på med radion!

No comments:

Post a Comment