TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Wednesday, April 28, 2010

Halv åtta hos mig

På fredag ska vi köra ett litet tema här hemma hos oss. Halv åtta hos mig fast med andra regler.
Jag, min syster och hennes pojkvän drog lott om förätt,huvudrätt och efterätt. Jag drog huvudrätten, syster efterätt och CJ förätt. Så CJ måste ha fördrink och förätt och jag måste laga huvudrätt och någon passande och dricka till till. Systern får fixa efterätt och dricka till det. Vi får inte berätta för varandra vad vi ska laga så vi har gjort att alla får sin tid i köket men jag får självklart mest tid. Sen måste man presentera sin rätt som en meny. Dom andra har poäng som dom senare ska betygsätta med. Det kommer bli så spännande och roligt.

Har NI några tips på en vegetarisk rätt som är fredagsgod? Kanske man skulle göra någon sorts gryta med tufu. Det får inte vara en soppa för CJ måste bli mätt. Gah, ALLA tips uppskattas!

2 comments:

  1. grillade kikärtsbiffar med tzatziki?

    vegitariska enchilladas med typ fetaost, soltorkade tomater, bönor och rödlök.

    thailändsk wok med olika grönsaker + ev quornfärs och krydda med ingefära, vitlök och sweetchili.

    eller vegitariska grillspett med typ vitlöksmarinerade champinjoner, majs, lök, paprika, kronärtskocka och tzatziki till det : )

    ReplyDelete
  2. det finns någon god lasagne som är vegetarisk..! kommer inte ihåg allt som var på men jag tror det var något med morotter och keso i typ. och massa annat :) grattis igen!!

    ReplyDelete