TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Monday, February 15, 2010

Champuluc

Nu har jag kommit hem från Champuluc. Champuluc ligger i Italienska alperna och är en spöklik liten by. För dom som bor i t.ex Milano äger en lägenhet där som dom är i någongång. så mååånga hus har alla fönsterigenbommade. I systemet kan man åka till gressoney? och alanya, vilket vi gjorde. Sen på helgen var det mkt folk som kom till Champuluc. Har åkt massa skidor, blivigt myyyycke bättre än förr. Sen bubblat i poolen, ätit god mat druckit gott vin och hängt med la familia. Kaffe har det blivigt rätt mycket av och dom började skratta åt oss på frukosten för att vi tog in mängder med kaffe. Alla i byn var verklgien trevliga och hjälpsamma!

Vi har kunnat äta lunch uute i backen och dricka kaffe och varm choklad. Dom hade skidpoliser i backen på helgen när det var mycket folk. Men vi drog över till Gressoney?(vet inte exakt hur man stavar) nästan varje dag för att åka. Vi höll även en dag på att "fastna" på berget och inte hinna över till Champuluc. Tur att vi hann annars hade vi fått klättra upp och ta oss tillbaka på något annat sätt..hmmm. Fast tror sista gubben ner hade sett oss och låttit oss åka ändå.

Jag kan verkligen rekommendera att åka dit! Det fanns något för alla i systemet tyckte jag.

Mammas födelseag var verkligen super också. Uppklädda till massor åt vi middag på hotellet, först sallad, sen antipasti, sen förrätt, varmrätt och efterätt. Så efter det somnade man gott. Mamma fick ett roligt grattis från några vänner med bilder från när hon var ung, det var roligt att se!

Men ena dagen kom det in typ en hel bläckfisk mitt i maten så jag höll på att börja gråta. Verklgien en skräck!
Tur det var fler rätter :P hehe.

Men veckan var verklgien heeelt fantastisk!!! Ojjojoj


Nu väl hemma är det tentaplugsvecka som gäller, tur min kusin ska hålla mig sällskap.

No comments:

Post a Comment