TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Saturday, October 31, 2009

Australiskt TEMA

START!

Min kusin och hennes kompisar och hennes pojkvänskompisar har TEMA en gång i månaden,tror jag det är. Dom har haft ryskttema, japanskt än så länge tror jag. Ikväll är det Australiskt TEMA som gäller och jag är inbjuden. Mitt bidrag till kvällen är Start och söt fruktsås. Kommer nog ha användt alla små och stora skedar när såsen är klar! Jag fick receptet av mamma och det passar bra till både kyckling, lamm, fläskkött, grönsker och skaldjur. Jag sökte på internet på australiensiska såser men kom inte fram till någon bra. Denna var väldigt speciell i smaken och stark. Jag tror den blir bra, ska nog springa ner och köpa en BBQ sås också.

Ikväll kommer det att serveras känguru och krokodil bland annat. Jag står för såsen, vad det blir för australiensiskt vin ? vet jag inte. När dom hade tror det var japansk tema hade dom druckit saké hela kvällen haha. Eller om det var något sånt tema med speciell tillhörande dryck som var lite jobbig att dricka heeela kvällen. Men jag tror Australien har mycket att erbjuda, eller det vet jag!

Min sås innehåller, periska,aprikos,soja,salt,peppar,vitvinsvinäger,farinsocker,chili,ingefära,lök,vitlök,limesaft och tomatpure.

Så här ser den ut :

Nu när det skjuder skall jag göra mig i ordning för middag.
Btw, lyssnar på Darin!!!

2 comments:

  1. nu blev jag sugen på att laga mat!! mm..

    du måste säga hur köttet osv smakade!

    ReplyDelete
  2. Åh, det lät riktigt gott!
    Fast jag blev lite ledsen i ögat över kängurun.

    ReplyDelete