TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA TRALALALALATRALALALALATRALALALALATRALALALALA



Monday, September 28, 2009

Spindeln forts...

Stora bilder för en stor grej! Hahahaha....


Spindeln!!!!!!!!!!!


Fick ett tips av Elin med solbrillorna...

Stekspaden kom inte till användning, testade två olika sorter på väggen för att se vilken som skulle kännas bäst.


Min kompostsopa som skulle få agera sopa till spindeln. Kom dock inte till användning för MIN del.


Jag höll på att dö av spindeln, seriöst den var luden! SOM TUR har min kusin hennes puff-sackosäck här som jag satte mitt på golvet och satte min mobiltelefon på ringning varje 30 minut
så jag kunde se att spindeln var kvar där i sitt hörn ovanför soffan.
När det blev morgon vågade jag lägga mig på sängen och jag SÅG spindeln utan glasögon från sängen och då var den på väggen mittemot och jag har över -5.00 så att jag såg den de ni!
Sen så sprang jag runt, ringde runt, letade burkar, försökte och med burken mot väggen och insåg att shit tänk om den som inte riktigt vill när jag ska vinkla burken.. ? Sen damsuga upp den om den kommer ut när jag kommer och ska ta bort påsen.
Sen så gick jag ner till fastighetsexpeditionen efter spanat på någon lämplig granne som klunde hjälpa till, men jag vågade inte fråga någon. Så när jag gick ner iaf så var det låst och stängt och nån satt i telefonen så jag gick upp igen... gick runt lite och bestämde mig för att göra ett nytt försök och då mötte jag han fastighetsskötaren jag mött förut. (glömde btw fråga vad han tyckte om konstverket vid ingången)....... Han såg lite skeptisk ut när jag frågade om han kunde hjälpa mig med en spindel som hade tentakler och så men han följde med och slog ihjäl den. Den ramlade ner bakom soffan och han slog till så den dog. Först då kom den ner i kompostlådan som jag snabbt knöt ihop och slängde bort.
Iaf så sa han att det var en vanlig husspindel men va fan, dom är ju monster! Jag berättade att vi inte hade sådana i norra Sverige. Och som min KL sa att man kan nästan tro att en grannes exotiska spindel har rymt.. JA!
Iaf så är det skönt att slippa få sånna där små djur på besök. Gratis husdjur som bara ploppar upp sådär har en illa framtid till mötes hos mig. Hade jag vågat hade jag släppt ut dom men tyvärr...
Men det finns ju en orsak varför man inte gillar spindlar och ormar och sånt.. även om nu svenska spindlar "är ofarliga"
Allting gott slutet gott. ? allting gått slutet gott? allting gott slutet gått?

No comments:

Post a Comment